Garantie en klachten

Heb je meer vragen?

Geef een geldig e-mailadres op.
Dit is een verplicht veld
Garantie

Op onze producten ontvang je 3 jaar garantie. De garantietermijn start vanaf de aankoopdatum.

Een defect opgetreden en je wilt gebruikmaken van de garantie?

Stuur dan een e-mail naar hello@xivada.nl met de volgende gegevens:

  1. Factuur van de bestelling / Aankoopbewijs;
  2. Duidelijke omschrijving van het defect (hoe gedetailleerder, hoe beter);
  3. Beeldmateriaal zoals foto’s en video’s.

Hiermee kunnen we het defect bekijken en kijken hoe we dit het beste voor je kunnen oplossen.

** Gebruikmaken van de garantie kan alleen binnen de garantieperiode.

Vaak ontvang je binnen 2 werkdagen al een oplossing. Het kan langer duren als we nog wachten op terugkoppeling vanuit de leverancier en/of vervangende onderdelen/producten moeten bestellen. Natuurlijk communiceren we dan een verwachte oplossingstijd!

We beoordelen eerst of we het defect kunnen oplossen met een vervangend onderdeel. Als dat niet mogelijk is dan vervangen we het defecte product door een nieuw exemplaar.

Gooi het artikel niet zomaar weg. Soms vinden we het fijn dat het artikel retour komt zodat we het defect verder kunnen onderzoeken. We vragen daarin je medewerking – maar de retourkosten zijn dan voor onze rekening.

Als je product binnen de garantieperiode door een fabricagefout kapot gaat, is de reparatie/vervanging gratis. Ook de verzendkosten zijn dan voor onze rekening. Wel zo eerlijk!

Niet binnen de garantie Komt het defect door eigen toedoen, dan noemen we dit gebruikersschade. Dit valt niet onder de garantie. We helpen je dan graag met een oplossing, maar daar zijn wel kosten aan verbonden. We doen dan een voorstel en kijken of we er samen uitkomen.

De garantie geldt niet voor:

  • Schade veroorzaakt door bovenmatige belasting;
  • Foutief of onnatuurlijk gebruik;
  • Aanpassingen door de klant die aan het product zijn aangebracht;
  • Schade ontstaan door nalatig onderhoud;
  • Verkeerd onderhoud of gebruik van verkeerde reinigingsmiddelen;
  • Gebreken als gevolg van een onjuiste installatie en/of schade die is ontstaan tijdens de montage;
  • Schade en of normale slijtage;
  • Gebreken waarvan de klant bij aankoop op de hoogte was;
  • Aan slijtage onderhevige onderdelen (bijvoorbeeld batterijen of plakstrips);
  • Defecten door eigen schuld van klant of door derden;
  • Tweedehands artikelen en/of artikelen zonder aankoopbewijs;
  • Producten waarbij de garantietermijn verlopen is.
  • Producten die niet via een goedgekeurde wederverkoper zijn besteld, zoals restpartijen.

Dat hangt er vanaf waar je het product dan hebt besteld. Garantie geldt alleen als je het product via ons besteld hebt of via een goedgekeurde wederverkoper. We kijken graag met je mee of de garantie via ons verloopt of via de partij waar je het product hebt besteld.

Stuur dan een e-mail naar hello@xivada.nl met de volgende gegevens:

  1. Factuur van de bestelling / Aankoopbewijs;
  2. Duidelijke omschrijving van het defect (hoe gedetailleerder, hoe beter);
  3. Beeldmateriaal zoals foto’s en video’s.
Klachten

Oeps, ook wij zijn niet perfect. Heb je een schade of niet werkend artikel ontvangen? Maken we goed met je!

Het handigst is om een paar foto’s, een korte toelichting en het bestelnummer door te sturen naar hello@xivada.nl. Dan kijken we direct met je mee en het voor je oplossen.

Mist er een product of onderdeel in je bestelling? Geen zorgen! Mail naar hello@xivada.nl met je bestelnummer, een korte toelichting en een foto van hoe je de bestelling ontving. We sturen het ontbrekende artikel/onderdeel naar je toe, uiteraard op onze kosten.

Verkeerde artikel ontvangen? Billenkoek voor onze inpakker! Terwijl hij op de blaren zit, lossen wij het voor jou op.

Stuur een mail naar hello@xivada.nl met je bestelnummer, een korte toelichting en een foto van het ontvangen artikel.

Vervolgens ontvang je van ons een gratis retourlabel. Hiermee kun je de foutieve artikel(en) retourneren. Zodra de retour is ingeleverd bij het pakketpunten, versturen wij de juiste producten.

Een andere klacht als bovenstaande voorstellen? Dan helpen we je natuurlijk ook graag. Stuur een mail naar hello@xivada.nl met je bestelnummer en je klacht. We gaan er mee aan de slag!

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Neem dan altijd eerst even contact op met de klantenservice via hello@xivada.nl.

Komen we er samen niet uit? Lijkt ons zeldzaam – maar toch! Als dit niet tot een oplossing leidt, is het mogelijk om een geschil voor bemiddeling aan te melden via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in Europa ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie (http://ec.europa.eu/odr).