We hopen dat je blij bent met onze producten, maar het is niet altijd liefde op het eerste gezicht. Blijkt het product toch niet helemaal wat je in gedachten had? Da’s niet erg. Bij XIVADA mag je de bestelling binnen 30 dagen na ontvangst retourneren.
Retourneren
Heb je meer vragen?
Wil je retourneren? Dat kan bij ons binnen 30 dagen! 15 dagen om de bestelling te bekijken en – als het niet bevalt – nog 15 dagen om het terug te sturen.
Neem contact op met hello@xivada.nl met je bestelnummer, reden van retour en eventueel foto’s. Deze vraag komt direct bij onze klantenservice terecht. Vervolgens ontvang je van ons een retourlabel waarmee je het product kan retourneren.
Breng het pakket naar een pakketpunt. Hier ontvang je een verzendbewijs. Bewaar dit goed totdat de retour volledig is afgehandeld. Je bent verantwoordelijk voor het pakket totdat wij het weer in goede orde hebben ontvangen. Bij verlies tijdens transport kunnen we vragen naar dit verzendbewijs.
Belangrijk als je wilt retourneren:
- Als je kiest voor retourneren, dan stuur je het product – redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking terug. Compleet met alle toebehoren die je ook ontvangen hebt.
- Verpak de artikelen goed. Gebruik bijvoorbeeld een extra doos om de bestelling te retourneren. Dit verkleint de kans op beschadiging tijdens de terugreis.
- Gebruik geen ducktape of andere tape op de originele productverpakking.
Is het product en/of verpakking meer beschadigd dan nodig is om het product uit te pakken en goed te beoordelen? Dan kunnen we in rekening brengen wat het product minder waard is geworden door deze schade. Behandel het product dus met liefde en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Gratis retourneren bestaat niet. Om producten te verzenden/retourneren en af te handelen, maakt een bedrijf altijd kosten. Ook wij. Wel zo eerlijk om die kosten samen te delen, toch? Wij nemen de grootste kostenpost op ons en vragen enkel een bijdrage van € 4,95 voor de terugreis. Dit brengen we in vermindering op jouw aankoopbedrag.
Voor onderstaande uitzonderingen brengen we natuurlijk geen kosten in rekening:
- Je hebt een ander product ontvangen dan dat je besteld hebt
- Het product dat je besteld hebt is kapot ontvangen
Neem altijd even contact op met onze klantenservice om dit te melden
Dat mag! De kosten voor de retourzending zijn wel voor eigen rekening (en kunnen hoger uitvallen dan de kosten van ons retourlabel). Kies je voor een andere verzendwijze? Laat het dan even weten en stuur ons ook de track en trace code door via hello@xivada.nl.
Breng het pakket naar een pakketpunt van DHL. Het dichtstbijzijnde DHL-punt vind je eenvoudig door hier te klikken.
Nadat je de de retour bij het postkantoor hebt ingeleverd, begint de terugreis. Zodra de retour in ons magazijn is, controleren we de artikelen op schade en compleetheid. Alles in orde? Dan storten we het aankoopbedrag terug. Bijzonderheden? Onze klantenservice neemt contact op. We streven er naar om je retour binnen 5 werkdagen, maar uiterlijk 10 werkdagen af te handelen.
We streven er naar om je retour binnen 5 werkdagen, maar uiterlijk 10 werkdagen af te handelen. Wij storten het bedrag op dezelfde manier terug zoals je hebt afgerekend.
Wees gerust, vrijwel elk artikel in ons assortiment mag je retourneren. Er zijn enkele uitzonderingen:
- Producten die op maat zijn gemaakt en/of gepersonaliseerd zijn voor de klant;
- Producten die speciaal voor de klant zijn besteld en gemaakt, bijvoorbeeld omdat ze tot het standaard assortiment behoren;
- Schade aan het product na montage. Schades altijd vóór montage melden – anders vervalt het herroepingsrecht.
Een product mag je bekijken zoals je in een fysieke winkel zou doen. Kort antwoord: Nee. Het product mag je niet volledig in gebruiknemen en dan terugsturen.
Voorbeeld: Je bestelt een toiletrolhouder met plakstrip. Je plakt de houder op de muur, maar vindt de houder toch niet zo mooi staan. Het product is in gebruikgenomen. Het is niet meer als nieuw verkoopbaar door ons en komt daarom niet meer in aanmerking voor retour van het volledige aankoopbedrag. Je kunt het product namelijk ook voor de muur houden om te zien hoe het staat i.p.v. daadwerkelijk te plakken.
Is het product en/of verpakking meer beschadigd dan nodig is om het product uit te pakken en goed te beoordelen? Dan brengen we in rekening wat het product minder waard is geworden door deze schade. Behandel het product dus met liefde en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Liever een ander product uit onze webshop dan je bestelde? Omruilen werkt zo: retourneer de huidige bestelling en plaats een nieuwe bestelling met de gewenste items. Na ontvangst van de retour storten we binnen 5 werkdagen het aankoopbedrag naar je terug.
Het voordeel van een set is dat we een bundelprijs rekenen die voordeliger is dan alle artikelen los bestellen. Heb je een toiletset ontvangen, maar wil je toch een deel retourneren? Dat mag, maar we berekenen dan wat het product zou kosten als je het los bij ons zou bestellen.
Voorbeeld: Je koopt een 3-delige toiletset van 49,95. Je wilt alleen de haakjes en de toiletrolhouder houden. De borstel stuur je terug. De haakjes kosten los 14,99 en de toiletrolhouder 18,95. Samen is dat 33,94. Dit verminderen we op het bestelbedrag, waardoor je 16,01 terug ontvangt.
Geen probleem. Geef dit even aan bij de klantenservice en wij zorgen voor een label waarbij je geen printer nodig hebt. Voorwaarde is wel dat je over een smartphone beschikt waarbij je een QR code kunt laten zien bij het postkantoor. Heb je dit niet? Dan adviseren we om (voor een klein bedrag) te printen bij de supermarkt, bibliotheek of bij een familielid.