Verzending en levertijd

Heb je meer vragen?

Geef een geldig e-mailadres op.
Dit is een verplicht veld
Verzenden

In Nederland verzenden we bestellingen gratis (Waddeneilanden uitgezonderd). Voor België doen we dit vanaf € 29. Bij Belgische bestellingen met een bestelwaarde minder dan €29,- zijn de verzendkosten €2,99.

De Waddeneilanden zijn een heel mooi stukje Nederland – maar vallen helaas niet onder de gratis verzending. We rekenen daar een toeslag van €6,49.

Waarom? Het pakketje heeft een ander bezorgproces en de bezorger kan alleen over water – met het veerpontje – het pakketje bij je afleveren. Daardoor berekenen zowel DPD als DHL een extra toeslag voor bezorging op de Waddeneilanden.

Zeker. Al onze bestellingen worden verzonden met een track en trace. De track en trace code ontvang je automatisch per mail, zodra het pakket onderweg is.

Vóór 16.00 uur besteld = volgende werkdag in huis.

Voorbeeld: Op woensdag plaats je een bestelling om 15.55 uur, deze ontvang je donderdag.

Bestel je in het weekend, dan verzenden we je bestelling op de eerst volgende werkdag (maandag). Deze bestelling ontvang je dinsdag in huis.

We kunnen garanderen dat we het pakket op tijd verzenden. Helaas kan een vertraging bij de bezorgdienst gebeuren. In 98% van de gevallen halen we bovenstaande levertijd.

Onze pakketten worden via PostNL en DHL verzonden.

Geen fijne ervaringen met deze pakketdienst? We kunnen altijd kijken of we een andere verzendwijze voor je kunnen gebruiken. Daar zijn mogelijk wel extra kosten aan verbonden.

Wanneer jouw bestelling ons magazijn verlaat, ontvang je een track en trace voor je pakket. Als je wilt weten waar je pakket zich bevindt, bekijk dan eerst deze traceercode.

Ik heb een traceercode ontvangen, maar deze geeft geen status aan.

Als de track en trace na 24 uur nog geen verandering in status laat zien, neem dan even contact op. We kijken graag met je mee en nemen eventueel contact op met de vervoerder.

Mijn traceercode geeft de status ‘bezorgd’ aan, maar ik heb niets ontvangen. 

Het komt helaas voor dat de bezorger het pakket al scant voordat deze bezorgd is. In de meeste gevallen wordt je pakket dan alsnog dezelfde of de volgende dag bezorgd. Het kan ook zijn dat het pakket onder de carport is gezet en/of bij de buren is bezorgd.

We vragen je om 1 dag af te wachten en navraag te doen bij de buren voordat je contact opneemt met onze klantenservice. Als je het pakket na 24 uur na de laatste status in de track en trace nog niet ontvangen hebt, laat het ons dan weten!

Helaas is dit nog niet mogelijk. We verzenden momenteel alleen rechtstreeks naar je huisadres. Als je niet thuis bent, dan wordt het pakket alsnog naar een pakketpunt gebracht.

In sommige gevallen kun je het pakket op een ‘afgesproken plek’ laten bezorgen. Als dit mogelijk is, dan kun je deze optie selecteren in de track en trace of bij PostNL in de app.

Wat is een ‘afgesproken plek’?
Een afgesproken plek is een plek rondom je huis, waar de pakketbezorger goed bij kan. Dat kan bijvoorbeeld je tuin zijn, de schuur, een opbergbox, garage of je pakketkluis-aan-huis. Een andere plek mag ook, zolang het maar veilig en droog is.

Het pakket ligt niet (meer) op de afgesproken plek
Het laten bezorgen van een pakket op een ‘afgesproken plek’ is op eigen risico. We vragen eerst je toestemming voor het bezorgen van je pakketten op de afgesproken plek. Zo bevestig je dat wij niet aansprakelijk zijn bij schade, verlies of diefstal.

Nee, helaas niet. Wij hebben geen direct contact met de bezorger.

We zijn een online winkel. Daarom hebben we geen bezoekadres waar je zomaar kunt binnenlopen. Wil je je bestelling afhalen? Neem even contact op via hello@xivada.nl om te kijken of dit mogelijk is.